Försöka känna lugnet

För vissa kanske det inte är mycket, men jag känner värkligen att jag har så många bollar i luften.. Så mycket att tänka på.

Först å främst så tänker jag och försöker ständigt hitta lösningar på att fixa en lokal för min tattoo studio.

Har t.ex nu inbokat möte med representerade för fastigheten som jag skrev om två blogginlägg sen.
24:e har jag möte med dom.

Det jag har att tänka på angående där är följande:
Ska jag registrera ett företag?
Vad kommer det kosta?
är det nödvändigt göra detta föränns vi fått klartecken angående lokalen?
Kommer vi att få den?
Måste ja ha med en ekonomisk plan den 24:e (Jag tror det ser seriösare ut om jag gör)


Sen har jag kontakt med en fastighetsmäklare i Halmstad.
Var å kollade å räkna å dona med den lokalen för ungefär 3-4 veckor sedan. Men fick ett nej pga att fastighetsägaren ville avvakta.
(Dvs han kände förmodligen att jag inte va seriös nog när han inte fick ett orginisationsnummer, utan mitt personnummer istället)
Men fick ett mail av han idag, och han skrev att han kanske hade en lokal i halmstad som jag kanske skulle vara intresserad av.

Det har jag att tänka på angående detta:
Jag måste boka visning.
Jag måste ta mig ännu en gång till halmstad, och kanske få ett nej efter 2 veckor pga att det är en tattoo verksamhet jag ska ha. (Otroligt irriterande å energikrävande)


Sen tänker jag hela tiden att jag inte kommer få tag i någon lokal, för att inte rasa helt inombords ifall nu det skulle bli så. Vill inte ha för höga förhoppningar.

Vilket då leder in mig på att jag faktist måste söka jobb och hitta ett väldigt omgående.

Jag söker jobb i Norge, Falkenberg, Norrköping, Halmstad.

Har en del intressanta, eller rättare sagt. Jobb som är möjligt att jag kanske får.

Falkenbergs laxrökeri är ett ställe som Hans en kompis jobbar på. Som jag har givit mitt CV till och lämnar in det till chefen.

Fittnessexpress är ett jobb som jag sökte som jag trodde att jag inte fått då dom inte hörde av sig efter 1 vecka som lovat.
Men fick ett mail idag, och där står det att deras ansökningar blir förlängda pga att dom letar ny platschef också.
Så om man inte fått svar innan den 15:e december så är man ute ur leken.

Värdetransport företag i Oslo: En kompis till mig pratade med hans chef personligen å visade mitt CV å snackade allmänt gott om mig till chefen.
Chansen är minimal, då jag saknar körkort. (Men folk har fått chansen utan körkort)
Och så blev jag precis dömd för mild grad av misshandel, vilket sådana företag inte ser så gott på. (Men undantag har gjort där också)

Sen har jag skrivit in mig på minst 8 stycken olika bemanningsföretag i Sverige och även Norge.

Sökt en hel del ströjobb.. random sökt på lite olika jobb.

Många tanker.
Kommer jag få lokal? kommer det att funka som vi tror? Hur snabbt kan Krastyo kommer till sverige efter skrivet kontrakt?
Kommer jag börja jobba i Falkenberg på ett vanligt kneg?
Kommer jag få jobb i Norge/Oslo. Var ska jag bosätta mig då?

Har även besämt mig för att om jag inte får lokal, så kommer jag spara pengar och dra Australien såfort jag fått ihop 25-30.000kr.
Vilket innebär, kommer behöva knega på nått tråkigt ställe minst 2-4 månader.
Kommer jag dra bulgarien 2010? jobba som manager för en tatuerings studio där nere? å efter sommaren dra Astralien.
Eller skiter jag helt i Bulgarien för att dra Australien?

Om jag får lokal, och den fungerar. Så vill Krastyo ändå att jag ska komma ner Sunny 2010 å ta hand om och bygga upp en studio i hjärtat av sunny beach.
Kommer jag då behöva anställa nån till studion, och vem isånnafall?

Vilketfall, alla dessa saker är nått jag tänker på minst 10 timmar om dagen.
E så jävla mycket bara.


Men jag ska fan klara det, min vilja är så extremt hög.





/Plato


Kommentarer
Postat av: Alexandraida

Håller tummarna för att du hittar ett bra ställe så att du kan fullfölja dina drömmar.

Ha det // Ida

2009-11-20 @ 22:56:37
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Calle

Lycka till fan! :) Håller tummarna :)

2010-02-07 @ 14:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0